Agora, social media, ethiek en een prachtig boek

Gister heb ik een uiterst leuke middag gehad in Houten tijdens het symposium Wat kun je met Social Media in de palliatieve zorg?, georganiseerd door Agora. Enige weken geleden kreeg een email met de vraag of ik mee wilde werken aan een workshop over de ethiek van social media waarop ik natuurlijk graag inging! Ik heb gepoogd om in de workshop een discussie op gang te brengen. Waarschijnlijk lukte dit dankzij het veelzijdige publiek (goed 15 persoon) best redelijk. Erg leuk om te zien hoe er verschillend over het gebruik van social media wordt gedacht.

Want: vindt u het bijvoorbeeld een goede zet om zorgverleners per definitie te verbieden contacten aan te gaan met zorgvragers op media als Facebook? Googeled u patiënten? En wat vindt u van de ontwikkeling dat u direct wordt gegoogled bij een sollicitatie?

Ik had graag de aandacht ook gericht op wat we in de zorg juist wél moeten doen als het gaat om social media? Hoe verhoudt de noodzaak van het goed begeleiden van stagiaires zich tot social media? En wat doen we met het op peil houden van ons kennis niveau? Helaas was de tijd vlotter voorbij dan de discussie. (of ben ik weer eens teveel aan het woord geweest?)

Verder luisterde ik naar Rob ‘Pallium‘ Bruntink en zijn twitterqueeste en heb ik genoten van een lekkere lunch. Ik kon helaas niet aanwezig zijn bij het ochtendprogramma. Ik had bijvoorbeeld graag m’n exemplaar van ‘De meeste mensen gaan hier dood‘  laten signeren. (klik voor auteur) Bij deze wel even een aanrader dus!

Ten leste bedank ik Agora voor een fraaie attentie en ik hoop nog eens een uitnodiging tegemoet te kunnen zien! Ik houd me in ieder geval van harte aanbevolen.

Getagged , , ,

Geef een reactie

