2010: dat was me het jaartje wel. Een dankwoord.

Het kan me niet heugen dat ik een jaar met meer contrast heb meegemaakt dan 2010. Het was het jaar waarin ik dat felbegeerde papiertje haalde en zeer kundige lieden me kennis lieten maken met de prachtige wereld van de palliatief terminale zorg. Maar het was ook het jaar waarin een sluimerende ziekte al te duidelijk manifest werd, m’n toekomstplannen flink overhoop haalde en me de ‘in-het-bed-kant’ van de zorg liet zien. Grote dank gaat uit naar de zorgverleners van het MST Enschede en Erasmus MC Rotterdam. You Rock.

Ars GeriatriCare & Nursing
2010 was het jaar waarin ik mocht beginnen te publiceren als columnist in Nursing.’Complimentair Integratief‘ zag in juni het levenslicht en werd het meest felbesproken artikel op de nursingwebsite. Helaas hebben we na dik 500 reacties nog steeds geen inhoudelijk antwoord op enkele essentiële vragen van enkele criticasters. 2010 was ook het jaar waarin mijn eerste ‘echte artikel’ in Nursing het licht zag. Een door journaliste Evelien Roels bewerkte versie van ‘Sucrose als pijnstilling bij pasgeborenen‘ (publicatie op Cryptocheilus weblog) verscheen in het december nummer van Nursing, onder de titel: ‘bij gebrek aan beter’. Proeft u enige ironie? Afstuderen in de ouderenzorg en dan publiceren over neonatologische onderwerpen. LOL.

Wat betreft de kijkcijfers was het een gunstig jaar voor Ars GeriatriCare: op moment van schrijven werd volgens de WordPress statistieken 46.251 maal een pagina geopend. Bijna een verdubbeling t.o.v. het jaar daarvoor:

Ars GeriatriCare door de jaren heen. Klik voor groot.

Favoriet was de homepage. Maar als we die niet meetellen was u vooral geïnteresseerd in de pseudo-wetenschappelijke bullshit omtrent bio-oil (6.782 maal bekeken), delieren en dementie (2.156) en visies op ouder worden, sex en medische beeldtechnieken (2021). Dank daarvoor.

Cryptocheilus
Speciale vermelding verdient het Cryptocheilus-weblog. Afgelopen jaar heb ik aldaar mijn intrede in de auteursburelen mogen maken. Met plezante gevolgen zoals u hierboven al even kon lezen. Het schrijven voor Cryptocheilus weblog heeft me de mogelijkheid geboden om mijn skeptische drang te scheiden van mijn interesse in de ouderenzorg, iets waar ik al enige tijd naar op zoek was. De eer het meest bezochte artikel te hebben geschreven treft mij, al moet gezegd worden dat de combinatie ‘pumpkin positive’ en halloween een succes bleek. Een overzicht van mijn Crypto-schrijfsels vind u hier. Mijn dank aan JennyJo, Wilmamazone en Cryptocheilus is groot, mede ook dankzij de menselijkheid die ze hebben getoond in de tijden dat het niet zo lekker ging. Jullie zijn me goud waard.

Op de valreep van 2010…
…rest mij niet veel meer dan mijn veel te lieve vriendin te bedanken voor het getoonde geduld (een weblog onderhouden kost tijd), zorgzaamheid, briljante humor en haar scherpzinnigheid. Naast een goed mens ben je een gewaardeerd verpleegkundige en kan dialyserend Nederland zich in je aanwezigheid verheugen. Het was me een groot genoegen om samen met jou een homeopaat onverdund aan de schandpaal te nagelen. (deel 1 en deel 2)

De cliënten in de (ouderen)zorg wens ik natuurlijk alle goeds dat zorg kan zijn toe. Moge u kundige zorgverleners, managers en wat al dies meer zij op uw pad treffen. Ondanks alle kritiek, problemen en moeilijkheden kan ik u verzekeren dat ze er zijn! En natuurlijk wens ik ook u, gewaardeerd lezer, het allerbeste voor 2011 en veel succes met uw goede voornemens. Die van mij behelzen o.a. een baan, beginnen met een masteropleiding, meer publicaties en het leren spelen van Classical Gas.

En u?

Getagged

6 thoughts on “2010: dat was me het jaartje wel. Een dankwoord.

  1. cryptocheilus schreef:

    *handeltje in veren begint*

    Ben er wel een beetje trots op dat we je voor Cryptoweblog hebben weten in te lijven. Nog trotser ben ik op de manier waarop jij je ‘ongemakken’ handelt.

    Je zult als metalfreak wel niet zo’n tokkelaar zijn. Right? Op zich is Classical Gas niet zo heel erg moeluk. Het gaat voornamelijk om de vingerzettingen en je tokkelhand. Heb je hier wat aan?
    http://www.5min.com/Video/How-to-Play-Classical-Gas-in-Guitar—Part-1-87910303

    De andere delen staan er naast. Het eerste deel heeft (bij mij) een geluidsprobleempje maar dat maakt voor de zettingen/aanslagen niets uit.

    Niet te lang oefenen hoor. Je moet stukkies schrijven. ;-)

  2. Bram Hengeveld schreef:

    Graçi Crypto.

    Mijn gitaartrip begon zo’n 10 jaar geleden met tokkelen en ik ben helemaal weg van Harry Sacksioni, Antoine Dufour en Andy McKee. Na het stoppen van m’n laatste band (Solarisis) een jaar of drie geleden heb ik een tijd veel te weinig gespeeld en ben na een korte flirt met de bas sinds een goed jaar weer druk aan het tokkelen. :)

    Ik had de Gas-videootjes enige tijd geleden gevonden, maar kwam erachter dat de beste man niet helemaal ‘trouw’ is aan Mason himself. Nu zit ik echter vast op een stukkie en kan de video me hopelijk verder helpen (al maakt ie daar ook enkele ‘shortcuts’). So thanks for pointing the attention again!

    Stukkies schrijven zit ook in de goede voornemens. :)

  3. Annemiek schreef:

    Beste wensen voor het nieuwe jaar!

  4. Melissa schreef:

    Hey Bram,

    Beste wensen voor 2011 en lees als oud projectlid van jou nog steeds trouw je blog
    succes met alles!

    Groetjes Melissa

Geef een reactie

