Two down, one to go. Focetria = geen centje pijn

De spuit kwam er weer uit!

Zij die sterven gaan, groeten u!

Haha, nee hoor. Grapje. Maar het tweede shot zit er wél in. Na de vaccinatie tegen de seizoensinfluenza heb ik vandaag mijn eerste Focetriaprik tegen de Nieuwe Influenza A/H1N1 mogen ontvangen. Formuliertje invullen, prikje krijgen, klaar. Geen centje pijn. Letterlijk. Waar mijn arm na de seizoensinfluenzavaccinatie (scrabble that) gedurende enkele dagen wat gevoelig was, heb ik nu helemaal nergens last van. Gevalletje goed kunnen prikken?

Zeven december staat nummer twee gepland. Mocht ik intussen door neurologische aandoeningen om het leven gekomen zijn, mijn ogen zo scheef in mijn hoofd staan dat ik niet meer kan bloggen, of als een nanozombie (bestuurd door een Joodse elite) door het leven ga, het was goed u gekend te hebben.

Maar ik verwacht nog wel even te kunnen bloggen. Want van alle verspreide kolder geloof ik natuurlijk helemaal niets. De roeptoeters op nursing.nl blijven ondertussen echter halve waarheden en hele leugens  (welke is erger?) op elkaar stapelen in de reacties. Biedt daaraan vooral geen tegengewicht, want dan zullen verpleegkundedocenten u tot de orde roepen. Zeggen dat Xandernieuws een onzin site is van gare halve garen is nl. he-le-maal fout. Xandernieuws-onzin op een website plempen natuurlijk niet. Nee, daar moet je dan vast ‘respect’ voor hebben of zo. Dat de gaarheid van de commentaren op een website als nursing.nl niet echt is wat je zou verwachten van een dergelijke beroepsgroep is overigens ook bij HP/de Tijd duidelijk geworden.

In de reacties op de website van de HP/ de Tijd blijkt ook de kwalijkheid van de ongefundeerde brei aan misinformatie die verontruste moeders, kritische prikkers en raging Rövers verspreiden. Een reactie van een moeder (vervetting door mijzelf):

Mijn zoon heeft een hartafwijking en behoort tot de zogenaamde risicogroep.Volgens zijn kindercardioloog is een vaccinatie voor de mexicaanse griep aan te raden.Zelf heb ik grote twijfels gekregen. Al weken krijg ik verontrustende mails met allerlei complottheorieen over het vaccin. Wat is daar nu van waar? Ik weet het niet meer hoor.Ik heb twee vragen, Wat zit er allemaal in dat vaccin en hoe gevaarlijk zijn de bijwerkingen tgv daarvan op langer termijn.Voor mezelf ben ik er allang uit, geen vaccinatie maar voor mijn zoon weet ik het echt niet.

Need she say more? Need Jannes et al. say less?

Gelukkig biedt ook Alexia Hegeman tegenwicht en duiken in de reacties op nursing.nl ook meer frequent quackwhackers op. Zo reageert Annemiek regelmatig: dankzij de zegeningen van het internet worden de duizenden kilometers die haar reacties vanuit de VS  afleggen real time verwerkt. Legt een beetje gewicht in de schaal tegen de internetbel die de antivax-lobby tentoonspreidt. Hulde aan Annemiek en de andere dappere vechters tegen een schijnbare bierkaai. It is not in vain!

Getagged , , , , , , ,

3 thoughts on “Two down, one to go. Focetria = geen centje pijn

  1. Annemiek zegt:

    Goed stukje in HP de tijd. Dat zou een goed initatief zijn als ze wat damage control via internet zouden gaan doen. (die Petra in NC op de zijlijn van mijn blog heeft een tijdje als vertaler van blogs gewerkt, voorheen wist ik niet eens dat bedrijven zoeken naar links van hun producten).
    Ik denk dat Nursing.nl er ook goed aan zou doen om zijn mogelijkheid tot reageren te veranderen; maar 1 login naam per emailadres bv.

    Trouwens, dat ik Amerikaanse ben heeft heeft er weinig mee te maken, en wilde ik op die site ook niet bekend maken.

    Als je straks zombie wordt van de spuit heeft mijn oudste de “Zombie Survival Guide” tenminste klaar liggen :)

  2. Hehe, ‘Search Engine Optimisation is in ieder geval Big Bussiness; er zijn bedrijven die bestaan bij de gratie van het zorgen voor een hoge notering in Google van andere bedrijven.

    Misschien moet ik het Amerikaanse op een andere manier belichten. Wat vind je van versie twee?

    En waarom publiceert jouw zoon de uiterst belangrijke zombie-informatie niet op internet? Dat zou levens redden! :)

  3. Annemiek zegt:

    Beter :)

Geef een reactie

