In een groen, groen, groen, groen, knolleee knollenland

Daar zaten twee haasjes heel parmant.

Sinds een tijdje werk ik in de ‘flexpool’ van een instelling voor verstandelijk gehandicaptenzorg. ‘Assisstent begeleider’, zoals het in m’n contract heet. VOGje d’r bij (kom d’r maar in) en we kunnen.

Afgelopen week mocht ik een paar uur meewerken in een groep met jonge kinderen; helpen met eten, lang geleden. Vakkundig worden twee ‘slabbers’ en een buik vol afgeleverd. Oogcontact zoekend door op het rollende krukje om de rolstoel heen en weer te bewegen.

Een uur later sta ik met m’n beste tenor ‘in een groen groen groen groen knolle knollenland’ te zingen, een van de weinige liedjes die me op dat moment bekend genoeg voor de geest staat. Vind ‘ie leuk tijdens het douchen. U vraagt wij draaien. Eerst vraag ik me af of de tegelwanden om ons heen mijn versie van het chanson niet al te veel de gang op kaatsen, maar ach, wie ben ik om dat plezier te vergallen? Stiekem vind ik het ook best wel leuk.

Op de weg terug naar huis vraag ik me af hoe ik de vraag ‘wat heb je vandaag gedaan?‘ die ik bij thuiskomst te horen krijg van m’n vriendin ga beantwoorden. Er zitten een paar leuke invalshoeken bij. Niettemin is er een belangrijker probleem: mijn repertoire met vrolijk klinkende liedjes is flink aan uitbreiding toe. Mocht u goede bronnen hebben: ik hoor het graag.

En de één die blies de fluite-fluite-fluit
En de ander sloeg de tróóómmel

(Overigens heb ik meer sympathie voor het afsluitende couplet van Bassie & Adriaan, dan voor het origineel:

Toen kwam opeens een jager, jagersman
En die heeft toen mis geschoten
En dat heeft toen naar men denken, denken kan,
Dit lied leuk afgesloten, dit lied leuk afgesloten)

Getagged

One thought on “In een groen, groen, groen, groen, knolleee knollenland

  1. Liset schreef:

    Zing je het liedje ook een keer voor mij?

Geef een reactie

