Vaarwel Thijs… Ga in vrede.

Afgelopen zondag werd ik gebeld door een vriendin die ik al lang niet meer had gesproken. Ze belde vanwege verschrikkelijk nieuws: een kameraad die ik in 5 atheneum heb leren kennen en daarna nog veel langer veel plezier mee heb beleeft als vriend heeft vorige week vrijdag een ernstig auto ongeluk gehad. ’s Ochtendsvroeg om 5.45 uur ontstond er op de ‘Dodemanskruising’ in Aalten (waar ik vandaan kom) een aanrijding tussen Thijs en een busje.

Thijs heeft sindsdien op de IC gelegen, maar vandaag las ik dit bericht op de website van The Failures, de band waar Thijs bassist is:

“Het ging heel slecht met Thijs, niet zo zeer de hersendruk maar de bloeddruk zakte iedere keer, medicijnen hielpen niet meer.
Bij aan komst hadden wij al snel het idee nu gaat het mis.
Vanmiddag hebben wij een gesprek gehad met de artsen.
Thijs zijn hersenen hebben zo danig geleden onder alle druk op zijn hoofd dat thijs hier niet meer van kon genezen en dat de artsen hebben besloten om de behandeling te staken.
Langzaam wordt de medicatie afgebouwd en zal zijn lichaam het gaan opgeven, en Thijs zal een dezer dagen komen te overlijden.
Omdat Thijs orgaan donor is gaat dit zeer zorgvuldig en worden zijn organen werkende gehouden.”

Ookal heb ik Thijs de afgelopen jaren weinig gesproken, hakt dit er wel in. Thijs is een kerel uit één stuk, een grote bek met een klein hartje. Mijn gedachten gaan uit naar z’n broertjes, ouders, vriendin, vrienden en familie, dit vooruitzicht moet verschrikkelijk zijn. Vaarwel Thijs, ga in vrede.

Op het gastenboek van de website van The Failures is een druk bezocht condoleanceregister ontstaan; voor wie dat wil: klik hier om de naasten van Thijs sterkte en kracht toe te wensen.

Thijs is zaterdagmiddag 20 juni 2009 rustig overleden.

Thijs
16/12/1983 – 20/06/2009

Getagged

4 thoughts on “Vaarwel Thijs… Ga in vrede.

  1. Annemiek schreef:

    Wat erg! Veel sterkte aan iedereen.

  2. Bram Hengeveld schreef:

    Thijs is gistermiddag rustig overleden…

  3. renee schreef:

    ik lees dit terug omdat ik hem super erg mis en nu al weer 5 jaar lang tijd gaat hard :(
    lieve neef rust s belangrijk we blijven altijd aan je denken <3

Geef een reactie

