Wie is er donor? Ik sinds vandaag officieel

Klik voor je donorregistratie!Eventjes tijd om een klein blogpostje te doen; vandaag kwam ik in een kleine discussie over orgaandonatie terecht. Ik vind donorschap persoonlïjk vrij vanzelfsprekend en ben er om een of andere reden vanuit gegaan dat ik al als donor geregistreerd stond. Via Google kwam ik erachter dat je m.b.v. je DigID code je registratie kunt checken en wijzigen. Blijk ik dus helemaal niet als zodanig geregistreerd te staan! (vraag me niet waarom ik al die tijd dacht dat ik geregistreerd stond, ik weet het ook niet) Direct gewijzigd natuurlijk (ze mogen alles van me hebben) en een blogje met de vraag: bent u donor?

Zo nee: Je nieren, lever en hoornvliezen werken met een beetje geluk nog jaren door na je dood! En dat met een paar klikjes en je DigID code. Doodgaan: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Klik hier voor de registratie: http://www.donorregister.nl/uwregistratie/default.aspx

donorpasAls je het dan helemaal grondig wil aanpakken bestel je een donorpas via: http://www.donorpas.nl/ Voor vijf euro krijg je dan een pasje met je keuze opgestuurd, waarbij je ook kunt laten aangeven of je bepaalde organen niet wilt doneren. Makkelijk en duidelijk.

Getagged ,

One thought on “Wie is er donor? Ik sinds vandaag officieel

  1. […] leeg moet maken voor je ze weggooit, maar ik vind donorregistratie een bijzonder normale zaak. Registratie lag daarom voor de […]

Geef een reactie

