leren door molesteren

Op DrShockMD, het blog van psychiater Walter van den Broek, is enkele dagen geleden een bericht gepost over twee anatomie sites. Alhoewel het allemaal in het Engels is, vind ik het toch twee sterke aanraders:

ThinkAnatomy en Anatomy Arcade

Think Anatomy is een site met ontzettend veel interessante links op het gebied van anatomie, zoals bijvoorbeeld de ‘Laboratory dissections’ van Human Anatomy Online. Voor de kunstzinnig onderlegden is er ‘Pose Maniacs’. Ik mocht vroeger erg graag tekenen en bij dergelijkse sites gaat het echt weer jeuken. Maar dat zijn maar twee van de vele sites die er te vinden zijn.
Anatomy Arcade is een op spelletjes gerichte bron van anatomische informatie. Ik vond ‘Whack A Bone’ wel grappig: leer de botten in het lichaam kennen en als je het goed doet mag je er met een hamer op slaan. Een beetje ‘kazig’ (met name de geluidseffecten), maar wel grappig. Als ik in het vervolg iemand op z’n metacarpalen wil slaan, weet ik waar te zoeken. Leren door molesteren.

E-learning, het blijft verbazen.

Getagged

Geef een reactie

